Tuesday, June 23, 2015

Caut un nor

by Brenda Stefanescu

       Cunoasteti vreun nor de incredere? Vreau demult sa iau un interviu unui nor, doar ca cei pe care i-am intalnit pana acum erau fie suparaciosi, fie pe fuga. Unul singur a vrut o data sa stea de vorba cu mine. Doar ca parea cam imatur.
       L-am intalnit intr-o duminica ploioasa. M-am ascuns de picaturi sub un copac si am observat uimita ca sub crengile lui era uscat, iar deasupra cerul era perfect senin. De langa piciorul meu am auzit o voce suparata: "Ei! Fii atenta sa nu ma calci!". Uimita, m-am uitat in jos si am vazut un greiere mic. "Scuze, nu te observasem. Si tu te ascunzi de ploaie?" "Da, este singurul loc unde nu ploua." "Asta am observat si eu, dar nu inteleg de ce." "Deoarece un nor tanar nu a invatat inca sa ploua", spuse o voce deasupra noastra.
       Era chiar copacul sub care ne adaposteam. "De unde stii ca e tanar?" l-am intrebat eu. "Il stiu de cand era mic, raspunse copacul. Fratii lui au invatat repede sa ploua. El a fost mereu un rebel. Cand fratii lui plouau, el se uita dupa pasari. Asa m-a observat pe mine. L-am intrebat de ce nu este ca fratii lui si mi-a raspuns ca, in opinia lui, ploaia este inutila. Lui ii place sa se joace cu razele de soare, sa fugareasca pasari si sa se admire in oglinda apelor. E un tip cam superficial. Mie in schimb imi place ploaia. Imi da putere."
       In acel moment intra si greierele in vorba: "Din punctul meu de vedere, ploaia este inutila si doar imi ingreuneaza viata. Imi dezacordeaza vioara, imi uda fracul si imi pleosteste antenele."
       "Ma bucur ca esti de acord cu mine", spuse norul cu seriozitate. "Este doar pierdere de vreme. Este mult mai interesant sa cunosti pasari si copaci noi", incheie el.
       "Bine, dar ai de gand sa ramai toata viata un nor fara ploaie?" l-am intrebat eu.
       "Da, mi-ar placea mai mult sa fie un nor de soare", raspunse acesta.
       "Si fratii tai ce spun?"
       "Cui ii pasa? Ei fac tot ce le spune profesorul de ploaie. Mie mi se pare un tip plictisitor."
       Era clar ca era un tip superficial si nu aveam ce discuta cu el. De aceea va intreb: nu cunoasteti un nor serios?      

No comments:

Post a Comment

NISTE CARTI - cu Ana Cocoveanu

Ma vad cu Ana in vacante si uneori in weekend, cand nu avem teme prea multe. Ne stim de 9 ani si ne bucura fiecare intalnire pentru ca ...